Monday 13 August 2012

Supplemen yang membantu breastfeeding

Apa dia basic concept dalam breastfeeding?


Basic concept ialah supply vs demand..  Lebih kerap payudara dikosongkan,lebih byk susu yang akan terhasil..Akan tetapi si ibu juga kene ingat.. faktor2 seperti pemakanan (diet seharian menepati piramid makanan), rehat yg cukup, tubuh yg sihat, bebas dari stress, pengambilan air yg cukup, makanan rohani (doa yg tak pernah putus pada Allah ..Istiqamah). juga perlu di ambil kira. Itu semua adalah perfect combination utk menjayakan penyusuan selama 2 tahun... Kita taknaklah susu byk tapi  si ibu pengsan la plak karang tak cukup tenaga nak jalankan tanggungjawab seharian.

Shaklee menawarkan rangkaian vitamin vitamin yang cukup hebat untuk membantu ibu-ibu yang ingin menjayakan penyusuan selama 2 tahun..  Nak tahu ape die? Haa, jom tengok sama-sama info kat bawah ni. 


Vitalea -lengkap dgn zat besi.Ianya diformulasikan khusus dengan 28 vitamin dan mineral penting yang diperlukan oleh tubuh. Ia dapat meningkatkan kesihatan secara menyeluruh dan memberikan perlindungan menentang kerosakan radikal bebas


Vitamin B Complexmenyokong fungsi saraf dan menukarkan tenaga dari makanan. Shaklee B-Complex mengandungi kesemua 8 jenis Vitamin B yang diperlukan oleh tubuh





 Vitamin C -merupakan bahan antioksida berkeupayaan tinggi yang juga turut dikenali sebagai nutrisi yang berupaya melakukan semua perkara. Utk kulit yang cantik, anda perlukan Vitamin C.


ESP: Energizing Soy Protein.Tubuh manusia tidak mampu menghasilkan semua asid amino yang diperlukan. Sedangkan asid amino ni penting utk pembentukan enzim, hormon, tisu dan sel. ESP membekalkan semua jenis asid amino yang badan kita perlukan.





Ostematrix: ( Calcium Magnesium) diperlukan untuk menyokong pertumbuhan tulang dan gigi dan juga mengurangkan risiko osteoporosis




Alfalfa:  adalah galactagogue yg turut membantu menggalakkan penghasilan susu ibu secara natural dan alfalfa juga berfungsi utk keintiman wanita.





Kesimpulannya, vitamin- vitamin  ini membantu ibu untuk terus kekal bertenaga dan paling penting dan ia memenuhi ruang kosong yg badan perlukan (vitamin, garam ,mineral).. Dan vitamin juga memperkayakan lagi nutrisi susu ibu yg semulajadi kaya dgn zat2.



* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.
___________________________________________
Hubungi saya hari ini , winadore7@gmail.com untuk maklumat lanjut berkenaan produk Shaklee



No comments:

Post a Comment